Royal IHC is een innovatieleider binnen de maritieme industrie. Hun missie is om een industrie te creëren die efficiënter en duurzamer is. De ultrasoon antifouling systemen die zijn geïnstalleerd om de boxcoolers op twee IHC Easydredge®2700-schepen te beschermen, dragen bij aan hun bewonderenswaardige missie. Bij LSC geloven we dat samenwerking de enige manier is om een milieuvriendelijkere maritieme industrie op te bouwen.
De afbeelding hierboven toont vier van de zes transducers die zijn geïnstalleerd om deze boxcoolers te beschermen. De transducers worden op het deksel van de koeler gelijmd. Sommige koeldeksels hebben echter niet genoeg ruimte voor de transducers. Om dit probleem op te lossen, worden pipe adapters gebruikt om te zorgen voor een goede overdracht van geluidsgolven in de constructie. De transversale geluidsgolven dragen de metalen structuur helemaal naar beneden naar de leidingen van de boxcoolers. Microscopische gasimplosies voorkomen dat de eerste laag van aangroei zich aan het oppervlak hecht, zonder schade of metaalmoeheid aan de leidingen te veroorzaken.
De emissiedoelstellingen van de IMO hebben tot doel de totale jaarlijkse uitstoot van broeikasgassen door de internationale scheepvaart drastisch te verminderen. De emissies van het Ultrasonic Antifouling systeem zijn alleen van het vereiste vermogen van 3,6 Watt per transducer. Het vervangen van koperanodes door het Ultrasonic Antifouling systeem vermindert ook de emissies verderop in de toeleveringsketen. Geen vervanging van koperanodes om de twee tot vijf jaar vermindert de vraag naar koperwinning en alle vervuiling die daarmee gepaard gaat. Hiernaast heeft het Ultrasonic antifouling systeem bij goed onderhoud heeft het een levensduur van 10+ jaar waardoor het een duurzame keuze is.
We zijn trots om samen met Royal IHC bij te dragen aan een efficiëntere en duurzamere maritieme industrie.